Przychodzi czasem taki dzień, że nie masz absolutnie żadnej ochoty spędzać nawet 10 minut w kuchni. Marzysz o tym, aby podano Ci obiad “pod nos”. Zbawieniem okazuje się zamówienie obiadu przez Internet, a jeszcze większym zbawieniem serwis, z którego miałam okazję ostatnio skorzystać.
Przyznam, że nie mam w tym doświadczenia, a każda dotychczasowa próba zamówienia pizzy kojarzy mi się wyłącznie z nieustannym klikaniem po kolejnych stronach, szukaniem najbliższej pizzerii, kalkulowaniem cen i dojazdu a następnie poszukiwaniem opinii o wybranej pizzerii. W tym czasie zgłodniałam już do tego stopnia, że zanim dotarła moja pizza, zdążyłam zapchać się kanapkami…
I tak oto przyszło mi przetestować serwis pyszne.pl, który pojawił się jako jeden z pierwszych wyników mojego zapytania, gdy szukałam możliwości zamówienia jedzenia przez Internet.
Zamawiamy
Pierwszą rzeczą, jaka musimy zrobić po wejściu na serwis pyszne.pl jest określenie miasta oraz ulicy. Dzięki temu system jest w stanie wyszukać wszystkie restauracje, które dowożą jedzenie na wskazany przez nas adres. Ponieważ mieszkam we Wrocławiu, lista restauracji była naprawdę spora.
Przydatne opcje
Lista wyszukanych restauracji, oprócz danych teleadresowych, godzin otwarcia oraz sposobów płatności i dostawy zawiera również kilka cennych dla mnie informacji. Ponieważ zwykle tracę dużo czasu na przeglądanie stron z opiniami o danej restauracji, przydatną dla mnie informacją jest ocena użytkowników o danym lokalu.
Ponadto świetnym rozwiązaniem jest możliwość filtrowania wyników. Mamy do wyboru takie filtry, jak:
– ocena,
– ilość ocen,
– minimalny koszt zamówienia,
– koszty dostawy,
– metoda płatności,
– pozostałe ustawienia: otwarte, menu, czas dostawy SMS’em,
– rodzaje kuchni.
Podczas mojego zamówienia skorzystałam jedynie z filtrów oceny oraz metody płatności.
Można również pójść nieco na skróty i wybrać zakładkę “Najlepsze”, która zwróci nam listę najlepiej ocenianych restauracji. Hmm..wolę jednak samodzielnie przejrzeć wyniki po ustawionych przeze mnie filtrach.
Realizacja zamówienia
Sam proces dodania wybranego dania do “koszyka” jest bardzo prosty i właściwie nie wymaga od nas żadnego wysiłku. Po kolei zaznaczamy interesujące nas opcje, wybieramy metodę płatności, jeśli jest to przelew on-line, jak w moim przypadku, opłata za zamówienie następuje niemal automatycznie, a na maila otrzymujemy jej potwierdzenie.
Ponieważ korzystałam z serwisu pierwszy raz, nie do końca wiedziałam, jak wygląda dalszy proces “obsługi” mojego zamówienia. Nie obyło się również bez drobnych problemów, a mianowicie status mojego zamówienia na stronie nie zmieniał się (był w trakcie przetwarzania), więc nie wiedziałam, czy faktycznie zostało ono dostarczone do obsługi restauracji. Postanowiłam więc zadzwonić na Infolinię i poprosić o pomoc. Ku mojemu miłemu zaskoczeniu w ciągu niemal 10 minut otrzymałam telefon z informacją o statusie realizacji zamówienia oraz wyjaśnieniem, iż trafiłam na chwilowy problem z działaniem strony, ale teraz wszystko działa już poprawnie. Wielki plus za obsługę klienta i szybką reakcję!
Jedzonko dotarło do minut w ciągu godziny, zgodnie z informacją otrzymaną od obsługi.
Myślę, że pyszne.pl stanęło na wysokości zadania i mnie – osobie sceptycznie nastawionej do zamawiania jedzenia przez sieć – przekonało, że czasem można sobie pozwolić na odrobinę ekstrawagancji 🙂