Rzeżucha – pełna witamin i minerałów

Rzeżucha to zielona roślina należąca do kapustowatych. Swą popularność
zyskała jako ozdoba wielkanocnego stołu, jednak warto również pamiętać o
bogactwie witamin i minerałów, które w sobie zawiera.

Rzeżucha jest doskonałym źródłem witaminy A, B1 oraz B2, witaminy C, E, czy
K.  Dostarcza również dużą dawkę minerałów takich jak wapń, żelazo, magnez,
chrom, fosfor, jod czy siarka.


Ta zielona roślina posiada również wiele właściwości zdrowotnych, które
doceniają szczególnie cukrzycy, osoby cierpiące na anemię oraz chorobę
wieńcową, a także mające problemy z krążeniem, Poza tym jest polecana
osobom cierpiącym na otyłość, gdyż ułatwia trawienie oraz wspomaga
oczyszczanie organizmu.

Jak wykorzystać ją w kuchni?

W najprostszej formie można ją stosować jako dodatek do różnego rodzaju
sałatek oraz surówek. Można ją posypywać gotowe dania i zupy, dodawać do
sosów na zimno na bazie twarożku, jogurtu, czy majonezu. Świetnie smakuje
również na kanapkach.

Jej ogromną zaletą są bardzo małe wymagania jeśli chodzi o uprawę.Z
powodzeniem możemy wyhodować w warunkach domowych, a potrzebujemy do tego
celu jedynie płaskiego naczynia, waty klub gazy, którą posypujemy nasionami
rzeżuchy oraz podlewamy wodą. Naczynie najlepiej postawić w słonecznym
miejscu. Po kilku dniach wyrośnie nam smaczna i zdrowa rzeżucha.

Leave a Reply

CommentLuv badge