Różne oblicza kaszy

millet-2Zastanawialiście się kiedyś, jak byłoby wprowadzić do swojej diety dania, które złożone są w większości z kaszy? Jak wyglądałoby wtedy Wasze życie? Czy wiele by się zmieniło? Z pewnością tak! Kasza to ten element diety, którego nie można przedawkować, a ciągnie za sobą niezliczone ilości pozytywnych składników wpływających na dobre zdrowie i idealną sylwetkę.

Czym jest kasza?

Najstosowniej jest zacząć od początku. Kasza to nic innego jak jadalne nasiona zbóż, dlatego jest pożywieniem pełnoziarnistym, niepozbawionym łusek i zarodków, które są źródłem najcenniejszych dla Twojego organizmu składników odżywczych. Bogate są m.in. w magnez, cynk, żelazo, potas, fosfor, witaminy z grupy B i witaminę E, nie da się ukryć, że są to niesamowite bomby witaminowo-mineralne.

Rodzaje kasz

Kaszę dostaniesz praktycznie w każdym sklepie spożywczym w różnych odsłonach:

Kasza gryczana– to przede wszystkim białko oraz witaminy – B1, B2, P i PP (dobre dla układu nerwowego) i sole mineralne, takie jak wapń, fosfor, magnez, które podnoszą odporność, a także żelazo, nikiel, kobalt, miedź, cynk, bor oraz jod. Świetnie pasuje do mięs, gulaszu, jako składnik farszu czy jako dodatek do sałatek.

Kasza jaglana– najzdrowsza ze wszystkich kasz jest źródłem białka, witamin z grupy B: B1, (tiaminy), B2 (ryboflawiny) i B6 (pirydoksyny) oraz żelaza i miedzi, nie zawiera glutenu i ma właściwości antywirusowe. doskonale sprawdzi się jako dodatek do każdego obiadu, można ją przyrządzać na słono i na słodko, świetnie smakuje na gorąco oraz na zimno, np. jako składnik sałatek czy deserów.

Sprawdź, jakie właściwości ma kasza jaglana:http://zycienaszczycie.pl/kasza-jaglana-perla-wsrod-kasz/

Kasza jęczmienna– zawiera w swoim składzie rozpuszczony błonnik, który przyspiesza procesy trawienia, witaminę K (dobrą na krew), wapń, cynk oraz żelazo. Świetna jako składnik farszu do gołąbków oraz baza do zupy krupnik, ale również innych zup. Pasuje także do zapiekanek oraz sałatek.

Kasza manna– jest źródłem witaminy PP, witamin z grupy B, witaminy E, kwasu foliowego, cynku, żelaza, manganu, krzemu oraz potasu.Świetny dodatek do zup, klusek, pulpetów, sosów (jako zagęstnik), a ugotowana na mleku będzie pysznym deserem lub sprawdzi się jako smaczna przekąska na śniadanie.

Zmiany na lepsze

Zastąpienie dotychczasowych części diety takich jak makarony, ryż czy ziemniaki na kaszę, nie tylko sprawi, że poczujesz się pełny sił witalnych, ale również zaczniesz tracić nadprogramowe kilogramy, ponieważ jest ona nisko kaloryczną częścią diety.

Znajdź swój sposób na kaszę

Kuchnie świata znają kaszę we wszystkich postaciach, sposobów na przyrządzenie pysznych dań z jej udziałem są tysiące, dlatego z pewnością znajdziesz przepis, który zdobędzie Twoje podniebienie i zaskoczy nie jednego gościa.

 

 

This entry was posted in Zdrowie.

Leave a Reply

CommentLuv badge