Dieta dla zdrowia i urody

urodaPo sezonie jesienno-zimowym kondycja naszej skóry, włosów i paznokci jest zdecydowanie osłabiona. Przyczyną tego jest niedobór odpowiednich witamin minerałów, których brak w produktach spożywanych w zimie, a więc diecie ubogiej w warzywa i owoce.  Warto już teraz zadbać o właściwe odżywienie naszego organizmu, uzupełniając cenne pierwiastki. W końcu każda z nas chciałaby tej wiosny wyglądać pięknie i zdrowo.Cera

Po zimie nasza skóra jest wysuszona i szorstka, brak jej elastyczności i nawilżenia. Oprócz kosmetyków warto do diety włączać produkty bogate w kwas foliowy, jak na przykład drożdże oraz zielona warzywa, jak również ryby i orzechy, będące źródłem witaminy B6. Dzięki temu skóra nabierze blasku. Warto również siegnąć po czosnek, cebulę oraz jaja,a  także bogate w witaminę E brokuły, tłuszcze roślinne, pestki słonecznika, które chronią przed wolnymi rodnikami opóźniając procesy starzenia.

Paznokcie

Dieta na wzmocnienie paznokci powinna być bogata w wapń, a więc spożywajmy dużo mleka, serów, sardynek, pietruszki. Aby paznokcie nie rozdwajały się należy do diety włączyć produkty bogate w żelazo, czyli czekoladę, szpinak, wołowinę, podroby, suszone morele oraz śliwki. Nie zapominajmy jednak, że żelazo wchłania się w towarzywtwie witaminy C, której nie może zabraknąć w naszym jadłospisie.

Włosy

Zimą nasze włosy straciły blask, stały się łamliwe i mają tendencję do wypadania. Aby je wzmocnić, nasza dieta powinna obfitować w biotynę, czyli witaminę H, którą znajdziemy w  drożdżach, żółtkach jaj, produktach sojowych. Natomiast aby zapobiec ich rozdwajaniu potrzebne są nam produkty zawierające krzem, jak na przykład płatki owsiane, pokrzywa, otręby pszenne, chleb razowy. Pamiętajmy także, że na kondycję naszych włosów wpływa ma cynk, który znajdziemy w orzechach, chudym mleku, żółtkach jaj, ostrygach, czy kiełkach pszenicy.

Jak widać wystarczy odpowiednio skomponowana dieta, bogata w niezbędne pierwiastki,a by nasza skóra, włosy i paznokcie odzyskały blask i zdrowie.

Warto również sięgnąć po suplementy diety, które szybko uzupełnią niedobory witamin i minerałów i pomogą wrócić do formy.

1 komentarz

  1. Fruzzi says:

    Na wiosnę warto siać rzeżuchę. Ma niezwykle wiele witamin, a przede wszystkim cynk. Dla mnie to najlepszy sposób na powrót do formy 🙂

Leave a Reply

CommentLuv badge